review

A tale on Leon & Harper.

Helt siden jeg så det første bildet av en jumpsuit i denim har jeg vært litt ekstra nysgjerrig på dette merket fra Paris. Dere kjenner jo allerede til min frankofile side, og etter gårsdagens soirée ble den ikke akkurat noe mindre. Det er nemlig noe eget over Leon & Harper, noe du kanskje ikke ser hver dag, noe du stusser ved både en og to ganger. Leon & Harper fremstår nemlig som mer kompleks enn mye annet vi har sett den siste tiden. 

Plaggene henger pent steamet - en dyp, men sterk fargepalett. "Leon & Harper loves to play with colours," forklarer Sophie fra merket med en nydelig fransk aksent. Rå ullkvaliteter, pull-overs fra en annen tid, mønstermiks, og ankelbukser. Kolleksjonen, med bestefars tweed som gir feminin bomull karakter, tydelige referanser til Diane Keaton i Annie Hall, og hvor dyp orange er like selvsagt som minimalistisk sort skiller seg ut fra et ellers mer monokromt, skandinavisk uttrykk. Den beste måten jeg kan beskrive det på er at Paris møter Tokyo. Det er det klassiske ved Paris, og de slitesterke materialene du gjerne finner hos Japansk skreddersøm til herre. Det handler ikke så mye om enkeltplagg, heller en helhetlig look, hvor lag-på-lag, myke kvaliteter, kontraster, og mønstermiks er essensielt. Og det er akkurat dette jeg mener med at det er noe eget over Leon & Harper. Du må titte en ekstra gang for å forelske deg, men når du tar deg bryet med å snu deg, er det så innmari, innmari verdt det.

 

...

 

Bonsoir, et bienvenue a Leon & Harper. There's no doubt that Oslo's got a French fever these days, at least I do. I spend my days in Arnie's Bistro, with Edith Piaf as my office music. I drink way too much coffee, and I say "oui" more than I say "yes". Yesterday I expanded my Paris in Oslo experience with an evening together with Leon & Harper and Afashionagency. Leon & Harper's a new brand here in Norway, which of course needed to be celebrated the French way. 

Ever since I saw this dark denim jumpsuit from the same brand, I knew there was something to like about Leon & Harper. When I saw the layering, the colour scheme, the materials and the somewhat different expression, I became certain. I love it. With it's raw wool, soft cotton and quirky sections, Leon & Harper present a chic and exciting contrast to the monochrome Scandinavian style. Kind of refreshing, don't you think? The aw15-collection carries delicate references to Diane Keaton in Annie Hall, and if you mix that look with some kind of soft-grungy-Ginza-style (if that's even a description) I've painted a pretty good picture. And if you didn't get a word out of what I just wrote, please let some snapshots from yesterday's soirée give you the right vibe, and make your heart beat just a tad faster on a Wednesday evening. 

Come autumn you'll see me in pull-overs, ankle-high pinstriped pants, a pair of Stan Smith's (as always), and a grandpa-looking west to die for.

 




 

 

All photo's by me

 

 


There's a new brand in town...

Jeg holdt på å dette av stolen da Vik sendte meg linken til et merke jobben hennes, A Fashion Agency, skal begynne å representere. 

"Det er veldig deg," sa hun over telefonen mens jeg hørte hun taste i vei for å sende meg til riktig side.

"Å, herregud!" utbrøt jeg da jeg åpnet linken. Flere ord som ikke egner seg presset seg vei ut av munnen min. "DEN jumpsuit'en i denim," fortsatte jeg. "Og den, og den, og den." 

Vik lo. "Told you so." 

Og, ja. Hun hadde selvfølgelig rett. Jeg falt virkelig for dette. Playful, yet cool. Laidback, men stylet. Rene linjer og mønsterkaos. Egentlig ganske likt walk-in'en min her hjemme. Kanskje nettopp derfor Leon & Harper går rett inn under lupen min som et merke du nok kommer til å se meg bruke i hjel!

...

 

As many of you already know, my bestest Vik works at this amazing agency called A Fashion Agency. Yesterday she gave me a little Internet-treat showing me a new brand added to their mix of brands. She was excited. Told me I would love it. Sent me the link. I opened it. Almost screamed a little bit. "Oh, my God - THAT denim jumpsuit!" And the words just kept coming out. Vik knows me well. She knows my closet better than anyone else, and she was of course right about this one. I loved it. And with that I started pressing Leon & Harper to my chest. Don't you just adore finding new brands that make you loose your breath a little bit?

 





 

 

 

 

DESKTOP

Ingen hemmelighet at jeg digger Saint Laurent. Spesielt etter at Slimane tok over roret, tok bort Y'en og strammet opp hele motehuset. Til vanlig er jeg størst fan av minimalistiske, androgyne smykker, men av og til hopper hjertet litt for store, bohemsk-rocka steiner lagt lag-på-lag-på-lag.

...

It's no secret that I'm a huge Slimane-fan. I love the estetics he has brought into Saint Laurent the past seasons, such as the new logo, the optimistic darkness and all the black & white photo's. Normally I adore the minimalistic and clean when it comes to jewellery, but with this bohemian-rock-rhapsody of an accessories collection, I just can't resist loving it. So bold, in a good way.

 

INDIGO EASE

Med japanske referanser, 70-talls vibber og enkle snitt forelsket jeg meg helt i MiH's pre-spring kolleksjon for 2015. Kimono-ermer, culottes, myke silhuetter, tomboy-fits og casual denim har printet seg inn på netthinnen, og jeg kan omtrent ikke vente til disse tre plaggene treffer butikkhyllen på nyåret.

...

They call the collection a denim uniform for the free spirited. With subtle Japanese influences such as square cut sleeves, clean V-necklines ans simple, straight shapes, MiH's pre-ss15 and ss-15 collections hits right home with me. Here's three of my favourite items. Three denim pieces I simply must have!

 

 

"For Pre-Spring, we have explored the beauty of imperfections."

CRUSHING ON Chloé

Hver sesong, og kanskje spesielt hver aw, tar jeg meg selv i å stoppe opp ved Chloé. Clare Waight Keller leverer nok en gang, og klarer på selvsikkert vis kunsten å mikse stiler, perioder og kvaliteter. Blandingen av det minimalistiske, feminine, gutteaktige og lekne treffer meg, som vanlig, midt i hjertet!

Denne høsten drømmer jeg derfor om en Drew-bag i selskap med eksklusive ullplagg, grafisk silke, lårhøye, sjokoladefargede skinnstøvletter og bohemsk saueskinn.

 

 

"She's wilder and more mysterious, she has an urban mystery." - Clare Waight Keller

 

 

Photo's via: Chloé.com

OH, JACKIE.

Jeg falt fullstendig pladask for den nye Jackie Soft kolleksjonen til Gucci etter en tur innom butikken deres i København.

I 1948 så Gucci's hobo-veske dagens lys for første gang. I 1968 fikk ble den ikonisk og Jackie O.'s faste følgesvenn. Hun bar den in fact så mye at vesken til slutt fikk hennes navn. Nå, høsten 2014, pryder en minimalistisk re-make Gucci's blanke butikkhyller. Jackie Soft Leather Flap shoulder bag er etter min mening pure perfection og desidert mitt neste veskekjøp.

Da gjenstår det bare å velge farge... Anyone?

 

LOOKBOOK:

Ramlet over et bilde fra sommerkolleksjonen til Hong Kong-baserte EDIT for noen uker siden. Fikk umiddelbart sansen for den lekne, men enkle stilen til det nyetablerte merket.

Casual, quirky, feminint og cleant. Right up my alley, for sure!

Photo's via: EDIT 

 

THE BROTHERS!

Tittet innom Me&My Brothers her om dagen for å øynene hvile på høstens kolleksjoner. BLK DNM skuffer aldri, og jeg hadde bytta bort en nyre for godt over halvparten av Johan Lindeberg's siste kolleksjon. Etter at jeg så og si flyttet inn i et par kongeblå loafers for godt over ett år siden har hjertet mitt banket litt ekstra hardt for skomerket The Last Conspiracy - Feinschmeckerkvalitet på sitt ypperste fra våre danske venner. Jeg ble litt ekstra hypp på sånn cirka åtte par. Hei, høst. En spennende nyhet for agenturet denne høsten er Yvonne Koné. Tidligere best kjent for armbåndene med muttere på - Nå en spådd superhype for den kommende sesongen. Jeg liker det jeg ser og er 100% sikker på at én eller flere av veskene hennes vil henge på skulderen min om ikke så altfor lenge...

Ja, men da så... Kan se ut som jeg går en fattig høst i møte. Takk, Me&My Brothers.

LADIES WHO LUNCH

Altså. Det finnes en perle av en kafé her i Oslo. Den ligger vegg i vegg med Nasjonalmuseet for arkitektur, og byr på arkitektoniske klassikere og ferske råvarer til lunsj. Rødt mursteinsgulv står i kontrast til kalkhvite krysshvelv. Idag var bordene tegnet av Sverre Fehn fylt med vårens nyheter fra Bianco, i perfekt harmoni med Hans Wegner's Y-stoler hos Kafé Grosch.

Selve kolleksjonen fra Bianco er inspirert av arkitektur og geometri, treverk og kontraster. Fargepaletten spenner fra sort til hvitt med innspill av nude, mørkeblått og grått. Jeg ble fylt med masse shoe-love i løpet av lunsjen, men falt spesielt for tre totalt ulike styles. Ser ut som jeg går en skofin vår i møte!

TOP SHELF

Jeg har aldri følt meg mer etablert enn da Han Fine og jeg kjøpte oss et hus som har et vaskerom. Ja, vaskerom. Hello, housewife! En relativt tung kamel å svelge for en wannabe evig ung, nostalgiker som meg selv. I tillegg hater jeg å vaske klær, det er faktisk noe av det kjedeligste jeg vet. Da jeg leste om Filippa K's fasjonable vaskemiddel ble jeg imidlertid hakket mer positiv til hele vaskekonseptet. Ikke mye, men litt. Så hei, vaskerom. Kanskje vi sees litt mer i april når de apoteketrinspirerte flaskene har funnet veien til butikkhyllene?

Les mer om Fine Wash og Fabric Care fra Filippa K ved å klikke på bildet!

MORE DENIM. MORE LOVE.

The denim-obsession continues! Idag var det Cubus' nyeste denimkolleksjon som sto for tur, sammen med pannekaker, jeans stablet i Montana-reoler, ferskpresset juice og ordentlig god stemning hos House of Communication. Nydelige Camilla Abry står for designet av totalt 8 modeller i ulike vasker - totalt 54 jeans for dame. Jeg falt pladask for en helt lys og hullete boyfriend-variant som i tillegg til å være helt rå i passformen fikk baken stemplet med en prikkete stoffbit! Det var nemlig et DIY-verksted med noen fantastiske skreddere fra Tyrkia tilstede på eventet, og jeg gleder meg til å vise dere min boyfriend slash super-chic'e jeans! Until then, her er noen snapshots.

NAMADENIM.

Confession time. Det er altså ikke ofte jeg starter dagen med en treningsøkt - en kopp kaffe i Missoni-morgenkåpen min trumfer som regel strev og svette. Når Never Denim inviterte til yogafrokost hos Leela Yoga fikk jeg imidlertid fart på svansen. Et denimskift og noen hvite singleter senere inntok vi kobrastilling hele gjengen. Iført Never Denim's nyeste jeans, Super Soft. Jeg er jo allerede stor fan av Super Flex modellen, hvilket Super Soft er en videreutvikling av. Mer komfort, enda bedre hold. Det er det jeansen lover, og vet dere hva? Etter dagens tøy, bøy og solhilsner, med baby-bump og hele pakka, er jeg solgt. Denne jenta gleder seg herved til å flytte inn i splitter nye jeans... Og kanskje en brand new morgenrutine?

 

 

HOW I'LL SPEND MY VALENTINES...

Neste fredag er det Valentine's Day! Neste fredag er forbeholdt spare ribs og serie-maraton. Og forhåpentligvis blomster, kort og en liten gave fra Han Fine da selvfølgelig (hvis du leser dette, anse det som et tydelig hint...)

Har du ikke sett House of Cards anbefaler jeg at du burer deg inne denne helgen. Været er jo så shitty uansett. Det er verdt det. Sånn skikkelig, skikkelig verdt det!

 

PRESS WEEK: SPRING COLOURS

And just when the autumn really kicked in, it's time for some spring-vibes. Dominated by strong colours and a vibrant mood, Presskontakterna presented their brand's spring collections.

Here's some of my favourites and must-haves. But first... Winter.

 

1: Furry sandals. Kind of ugly, but oh, so cool! 

2: mmm... Brownies...

3: Syster P. These bracelets simply must live on my arm next spring. Yes, all of them!

4: Presskontakterna really knows how to set the spring-mood!

5: Awsome products by Kremfresh. And the scent.. Ahh... J'adore.

6: Kashmina shows cashmere in the most adorable colours for spring 2014!

PRODUCTS, BABY

Tar en liten reprise på min morgenrutine. I tillegg til jåleprodukter inneholder den kaffe og havregrøt med kanel og eple. Og sosiale medier, da. Selvfølgelig.

-

Almost every morning is the same. I start of with some beauty-products after a warm shower. Then it's time for that crucial cup of coffee and some oatmeal with an apple on the side. And of course, the day's first updates on social medias. 

Simply love the cleansing series by Emma S., Moroccanoil in my hair, Chanel on my cheeks, and Nilens Jord on my nails.

 

FASHION-TALK: WHYRED

Personlig har jeg vært fan av svenske Whyred i mange år nå. Jeg synes de gjør skandinavisk minimalisme på en fantastisk måte. Denne våren skilter sjefsdesigner Roland Hjort med inspirasjon hentet fra Ingmar Bergmans film "Through a glass darkly" fra 1961, samt fra lyset og fargene du kan oppleve på Gotland. Skinn, silkeorganza, lin og bomull står på menyen. Smaragdgrønt og sobre pasteller går hånd i hånd med svart mot hvitt. Snittene er som alltid stramme, men med fokus på knelengde og skreddersydde siluetter. Den signalrøde fargen Whyred tidligere har jobbet mye med er tilbake i form av et bærfarget mønster, noe som funker sammen med monokrome fargetoner ellers i kolleksjonen. Skoene er i tillegg som alltid en drøm, med både carry-overs og nye favoritter i sortimentet.

Yes. Da var det bare å bli ferdig med denne vinteren som ikke har begynt enda, for så å gå en Whyred-vår i møte!

 

MK&A FOR BIK BOK

Som dere nå garantert vet fordeler Olsen-tvillingenes samarbeid med Bik Bik seg over 3 drypp. Nå er det ikke lenge til nr.2 er ute på stativene, og jeg har allerede funnet et par favoritter! Pencil-skjørtet i skinn, og den korte Kimonojakken. Den 24.oktober er godbitene å finne i butikk og i mitt klesskap!

 

photo's: Bik Bok

A NEW START

Vivikes er kanskje en butikk du forbinder med et sted moren din handler. Dersom du besøker den nye flaggskipbutikken på Sandvika Storsenter, vil du umiddelbart skifte mening! På onsdag var vi, sammen med et knippe andre bloggere, invitert til middag i det nye universet - servert med wow-effekt, latter og et helt nytt inntrykk av Vivikes.

"Vi bestemte oss rett og slett for å begynne å ha det GØY med designet, og innrede butikken på en mest mulig inspirerende måte," sier administrerende direktør, Johan Jakobsson.

Høstens kolleksjon er preget av lange snitt i kombinasjon med korte, røffe jakker. Skinn og blomsterprint står høyt i kurs, og collegegenseren kommer i utallige varianter. Kimonoer står for det orientalske, mens denimen representerer det anvennelige. Jeg skal ærlig innrømme at jeg tidligere ikke har vært innom Vivikes, med mindre det omtrent har vært ved en feil. Det jeg så på onsdag endret dette betraktelig! Ikke bare likte jeg mye av det jeg så, jeg ble sittende igjen med den typiske "shit, det der MÅ jeg faktisk bare ha!" følelsen opptil flere ganger i løpet av presentasjonen og ved å titte på høstkolleksjonen.

"Never judge a book by it's cover!" Er det ikke det folk sier? Det stemmer iallefall når du hører navnet Vivikes om dagen. Ta turen innom, det er virkelig verdt det!

 

 

photo's & text: Celine, intodust

 

CATHRINE HAMMEL soirée

Like ved Riddervolds Plass ligger det noe ekstraordinært. I Riddervoldsgate 12 ligger butikken Spazio, og Spazio er fylt med noe så skjeldent som sylskarp perfeksjonisme signert en norsk designer. På Frogner i Oslo skjuler det seg med andre ord uforglemmelige plagg. Igår var intodust så heldige å bli invitert til en helaften med høstens kolleksjon i fokus!

Butikken kan minne om et lokale du typisk finner i Paris. Denne stemningen blir forsterket når merkets PR-ansvarlige, Ludivine, møter oss i døren med en fransk-engelsk-aksent. Hun er kledd i helsort. Cathrine Hammel fra topp til tå. Håret er oppsatt i en løs knute som legger seg mykt mot nakken hennes. Ludivine er et klassisk eksempel på noe Parisisk, og norske Cathrine Hammel's design kler den smukke. Inne i butikken forsvinner vi raskt inn i en unik atmosfære. Den er lun uten å være fuzzy, stilren uten å være kald. Miksen mellom Hammel's høstkolleksjon og accessories fra The Row og autentiske hattemakere understreker at det tidløse møter det moderne hos Spazio. Små stilleben er omhyggelig plassert rundt i lokalet, og rom-duftene fra Mad et Len gir ekstra høststemning med sine dype toner.

"I have been raised focusing on the harmony between function and form. I always aim to make the life of our elegant woman a little easier and add some inspiration to her wardrobe. This season pays homage to Norwegian woods; a strong look, with shapes and colours in the softest fabrics." - Cathrine Hammel

Klærne er festet til sorte hengere og får lov til å puste mellom hengene. Mosegrønt står i kontrast til dus kremhvitt, marineblått fusjonerer med sort. Tyllskjørt i puddertoner, forøvrig et av Hammel's signaturplagg, strammes opp av den klassiske v-halsens rene linjer, og grovstrikkede beanies løsner opp minimalistiske snitt. Alle plaggene hører sammen, men lever allikevel sitt eget liv. De harmonerer og kræsjer på en god måte. Styling-mulighetene er utallige, og det er nettopp dette som er hele visjonen. Det skal være enkelt å bruke Cathrine Hammel, and it sure is! Det er et løfte.

 

 

Tusen hjertelig takk til Cathrine Hammel teamet for en helt fantastisk kveld!

photo's & text: Celine / intodust.no

 

MARY-KATE & ASHLEY OLSEN FOR BIK BOK!

Klokken er halv fem. Presis. Utenfor Bik Bok i Karl Johans gate vrimler det av langt jentehår i kø. Mange har overnattet. De Instagrammer hverandre, oppdaterer Facebook, poserer for speilreflekser, smiler og er over gjenomsnittet forventningsfulle. Dagen har endelig kommet. Mary-Kate og Ashley skal komme kjørende i det vi antar er en sort bil, om bare noen minutter. intodust er så heldige å ha fått tildelt pressepass for anledningen. Vi får snike foran jentene som har sovet i kø, og får en mulighet til å ta bilder av jentene før hele sjappa fylles av parfyme, desperasjon og iver. Inne henger kolleksjonen pent på heng. Det er første drypp av totalt tre. Denne gangen handler det om hverdagsantrekk. Det skal være enkelt å style. Brukes lag-på-lag.

Det fremmøtte pressekorpset tester lys og inntar posisjon. Nå kommer Mary-Kate og Ashley Olsen. Det er to vevre, sjenert smilende jenter som ankommer. Begge antrukket i sort og med kitten-heals. Håret henger tilfeldig ned på hver side av ansiktene deres, i kjent Olsen-stil. De står tett sammen mens pressekorpset gjør sitt. De smiler med lukket munn, vinker beskjedent.

"You guys are so polite," sier de nesten i kor, før de snur og begynner å gå mot rulletrappen.

 

 

 

 

photo's: CELINE // intodust

THE TOM WOOD EFFECT

Like ved Blå finnes det en spot jeg fra nå av vil kalle en av mine absolutte favoritter. Der holder to kort- og mørkhårete wonderwomans hus. Sammen med en haug av kreatører, fuglelamper, Eames-stoler, og teppet Pinocchio fra HAY. Høye industrivinduer slår pusten fra deg når lyset treffer riktig. Det samme gjør grunnen til at jeg ikveld befant meg akkurat her. Smykkene fra Tom Wood!

Mona Jensen leker ikke smykkedesigner. Hun fnyser av dårlige kvaliteter og halvferdige produkter. Hun er, etter min mening, Norges beste smykkedesigner akkurat nå, og har en ydmykhet og vennlighet som gjør at jeg liker arbeidet hennes enda bedre. At hun i tillegg har ansatt Oslo's beste jente, Marie, gjør stemningen komplett. Det hele begynte med ringene som nå er på alles lepper. Du vet, de breiale sølvringene med Onyx-stener. Eller den børstede varianten som får bestefars eksemplar til å blekne. Men, det stopper ikke der. Denne høsten og til våren kommer nemlig supplimentet. En nostalgisk medaljong, statement-armbåndet du aldri har sett maken til, pinky-ringen du hadde byttet ut hele garderoben din for. Ja, nå ble det mye skryt, men det føles så uendelig deilig å endelig finne et favorittmerke jeg ikke visste jeg lengtet etter.

Jeg er frelst, og vet akkurat hva fingrene mine klør etter denne sesongen. Tom Wood. Ferdig snakka!

 

 

 

 

 

Tusen takk til Mona & Marie for en herlig kveld!

Photo's: Celine // intodust.no

TREND OF TODAY

Mango's FW13-kolleksjon dekker et helt spekter av ulike trender denne sesongen. Jeg for min del foretrekker den klassiske, androgyne og stramme look'en denne gangen. Ankelkorte Cigarette pants, boxy skuldre og mørke grå- og blåtoner i kontrast til hvitt blåser liv i min forkjærlighet til høstmoten. Parisiske trekk og referanser til motehus som Stella McCartney og Saint Laurent er right down my alley, og jeg ønsker herved Savie Row pinstripes og boy-ish-preppyness velkommen inn i min høstgarderobe!

 

 

pictures via: MANGO.COM

I GUESS YVES WOULD APPROVE.

Det er en egen følelse for meg å tilbringe tid i storbyenes Saint Laurent flagships. Ikke bare DIGGER jeg den nye (gamle) estetikken med hard, hvit Helvetica mot sorte, matte papirposer jeg elsker også den breiale, men subtile måten Hedi Slimane valgte å gjøre dette på. Han kaster et respektfult nikk retning motehusets begynnelse, med Mr.YSL's første ready-to-wear kolleksjon i 1966, og originalnavnet "Saint Laurent Rive Gauché" i fokus. Butikklokalene har fått et kraftig løft med Art Deco-vibber i fokus. Han hyller det tradisjonelle, så vel som å markere seg på drastisk vis. Hedi Slimane bruker Helvetica Neue, marmor, "grain de poudre" - smokingjakker, kontraster, og en god del Union Des Artistes Modernes inspirasjon. Når materiellet er ut i fingerspissene gjennomført i tillegg kan jeg ikke gjøre annet enn å tilbe det. Tvers igjennom og helhjertet.

"So when it was announced in June 2012 that newly appointed creative director Hedi Slimane was to alter not only the graphic language, but also the actual nomenclature of the house, the tremors of disapproval were felt all the way from Madison Avenue to Avenue Montaigne. When the new logo made its first appearance a month later, the shrieks of disapprobation went up a notch. To drop 'Yves' was disrespectful enough, but to replace painter Cassandre's mythical 1961 YSL logotype altogether was utter lunacy, surely?

But we beg to differ. Why? Primarily because most of these knee-jerk, social media-fuelled reactions were misinformed and ignorant. So we'd like to set the record straight.

By calling the new line Saint Laurent, Slimane has, in fact, shown intelligence and great respect to Mr Yves Saint Laurent. The new logo design gives a reverent nod to the very beginnings of his game-changing, ready-to-wear collection in 1966, adopting a similar appellation to the original 'Saint Laurent Rive Gauche', as well as utilising the Helvetica font styles chosen during that revolutionary era.

This smart trick of 'retro-branding' returns the ready-to-wear to the spirit of the origins of the line, but marks a new era." - WALLPAPER.com

Saint Laurent ss pre-collection 2014 of Sasha Pivovarova: Saint Laurent

Photo's of Saint Laurent packaging: Paul Zak

WELCOME TO THE CANDY STORE

60-tallet dominerte min dag idag.Hos Presskontakterna tok La Redoute og Courrèges oss med på en reise tilbake i tid - til det som antageligvis er tiåret jeg finner aller mest inspirerende. Franske Courrèges hadde sitt gjennombrudd i 1964, og ble verdenskjent for sine futuristiske plagg i hvitt og sølv. Det var starten på korte kjoler med lommer i front, knehøye støvler i PVC, og grafisk mønstrede topper.

"My style accompanies a silhouette, a way of moving through life." - André Courrèges

Nå i 2013 ble samarbeidet mellom La Redoute og Courrèges lansert, og 1.juli skal jeg derfor definitivt klikke hjem "den lille hvite." Kolleksjonen består av alt fra ikoniske kåper, korte kjoler, flate ankelstøvletter, strikkede turtle-necks, og den klassiske 60-talls-shortsen. Fargepaletten er hvit og lys gråblå med innslag av en knall cerise-rosa.

Yes! Det er bare å glede seg. Jeg bruker kvelden til å sette stemningen med en rykende fersk MadMen-episode, mens jeg sikler etter a-formede plagg, runde solbriller, og 60-tallssveis ala Megan. Mon dieu, c'est magnifique!

photo's: celine/intodust & pressemateriell fra La Redoute/Courrèges

PRESS, BABY.

Description:

1: Whyred's farger & kvaliteter. Dreamy!

2: Min høyre hånd, iPhone

3: BikBok goes French hos ThisIs PR

4: Sofistikert & rocka fra Whyred hos Kaare Lund

5: Coffeé-table cravings hos Gambit

6: Mer... Whyred. Can't help it

7: Missoni Home hos Gambit fra Milla Boutique

8: Ringer fra Marie Zabel hos ThisIs

To be continued...

I'M JUST A GIRL.

Anh-Marthe hos Storheil Agenturer vet å levere pressevisninger! Etter fredagens tur har jeg bestemt meg for å gå høsten i møte med franske bokstaver, patchwork-denim, casual strikk, chunky smykker, sort/hvitt-striper, og Sushi. Masse Sushi.

Storheil Agenturer huser merker som Just Female, Second Female, Coster, Sofie Schnoor og Black Lily - hvorav førstenevnte er min favoritt. Her får dere en bitteliten sneakpeak på mine høstfavoritter fra Just Female, samt et par totalt ville ankel-boots fra Sofie Schnoor!

Ha en super mandag, folkens.

Tusen takk for en strålende dag, Anh-Marthe & co! :)

THAT BIANCO FEELING.

Idag var vi på frokost. Hos Bianco i Torggata. Omringet av vårstemning og shoe-mania! Bianco viser en svært happy kolleksjon denne våren. Se for deg følgende: Makroner og bakverk i Sofia Coppola's Marie Antoinette, bohemske hippie-blonde-kjoler mot Cowboyinspirerte boots, Gaga-metalliske detaljer, hvitt støv, pony-hair, og hestehovgult!

Nei, shit. Nå må det faktisk bare bli vår!

photo's: celine/intodust

OH, MON DIEU! J'ADORE!

Helt siden NN.07 lanserte damekolleksjoner har jeg vært hooked. Merket, som beskriver seg selv som dedikert til den perfekte passformen, unikt håndverk, og oppmerksomhet til enhver detalj, holder ord også denne gangen. In fact - de trekker det enda lenger! Bevismaterialet hang som perler på en snor i det lyse showrommet på Solli idag. Jeg var så heldig å bli invitert på kaffe av den fineste selgeren i Norge, Marie :)

Nå, vel hjemme igjen, klarer jeg egentlig ikke tenke på noe annet enn fargesprakende ullplagg, pinstripe-bukser, prikkete jeans, og marineblå høstkåper. Jeg klarer heller ikke glemme deilig baseplagg i melerte toner, myke cardiganer, og kosete collage. My God. It's just that good. It's just that good... Sjekk f.eks ut kåpa jeg har på meg. Pure perfection.

ps: Visste du at NN.07 ALDRI har produsert et sort plagg, og at damedesigneren er et stortalent som tidligere har jobbet med merker som Acne og Whyred? Watch out, ladies. This is the new it-brand! I promise.

photo's: celine/intodust

ALL THAT HAIR!

For syvende år på rad gav Berit Olimb noe tilbake til samfunnet igår. For syvende år på rad gikk Mote med Mening av stabelen. Årets arena var Rockefeller. Årets tema: Asia. Hver år får pengene til et veldedig formål, og i år var det "Education for life" som fikk oppmerksomheten de fortjener.

Norge er ikke akkurat kjent for Charity Benefits, så jeg synes alltid det er noe fantastisk flott med engasjementet til Oslos beste frisørkjede, når de sparker i gang show år etter år. Så idag er jeg stappfull av Geisha-inspo, og litt ekstra stolt over å klippe meg hos de råflinke frisørene hos, ja nettopp, Olimb & co! :)

A VERY STYLISH BREAKFAST!

Velkommen til en denimblå mandag! Usannsynelig lys til 15 blå minusgrader å være. Ubeskrivelig fargerik til midten av januar å være. Lanseringen av den nyeste utgaven til STYLEmag fant sted i Mardou&Dean's fantastiske lokaler på Majorstuen. Elite Helse var på plass med forfriskende Raw Food, og Essentially's juice smykket opp mørkeblå denim med deilige råvarer og sterke farger. Hello, Detox! Hello, god start på uken! Hello, hint of spring!

Tusen takk til STYLEmag og Mardou&Dean for invitasjon, fabulous selskap, og helt rå mat!

photo's: Celine / intodust

KLOKKER, PRIKKER & ET BLIKK MOT VÅREN

Jeg har sagt det før, men sier det igjen: Se opp for NN.07 til våren! Jeg forelsket meg helt i den blå fargepaletten etter å ha sett kolleksjonen, og nå banker hjertet så sterkt at det rett og slett snart bare må bli vår slik at kolleksjonen kommer for salg. Ok. Først må det bli jul, så bursdagen min, men etter det kan våren gjøre sitt inntog. Prikkene, snittene, og kvalitetene er helt opp min gate. Passe casual, og femininitet gjort på en røff og nedpå måte. DET liker jeg.

I tillegg til å levere en fantastisk vårkolleksjon har merket designet og utviklet herre-og dameklokker sammen med Sjöö Sandström. Det er andre året på rad urene er å finne på markedet - i et svært begrenset opplag, selvfølgelig. Remmen er laget av ubehandlet kalveskinn, urskiven er en solbørstet sølv-skive med påførte markeringer i rustfritt stål, og selve kassen består av børstet og polert rustfritt stål.

Jeg har lenge lett etter en maskulin og minimalistisk klokke. Denne er faktisk det nærmeste jeg kommer perfeksjon. Om enn jeg bare hadde hatt 18.000,- stående på en hemmelig konto. Det har jeg ikke. Hvis du har, er du heldig! Da kan du enten stikke til Stockholm og NK Juvelsalong, eller klikke hjem en via NN.07's webside.

photo's: NN.07

 

FLOWERS WITH LINDEX

Dagens pressevisning føltes surrealistisk. Misforstå meg rett, det var dritfint, men kontrasten fra sludd til en fargesterk spring/summer-kolleksjon ble stor. Jeg lengter etter varmere tider, og stilettene mine føles tunge mot en våt asfalt. Det føles imidlertid lettere idet jeg stepper inn i et varmt univers på White Light Studios.

Lindex viser mye blomster, striper, armygrønt, og azurblått. Kolleksjonen er optimistisk, feminin og hakket tøffere enn vi tidligere har sett. Blusene er florette med brukervennlig snitt. Skjørtene smale, jeansene røffe. Jeg kommer uten tvil til å bli sett i litt Lindex til våren, når snøen har smeltet og tiden igjen er inne for parkliv, sommerferie og fullkommen lykke...

 

photo: intodust/celine

SUMMARY

De siste dagene har bestått av masse jobbing, en forkjølelse som ikke slipper taket, venninnehygge, og kjærestetid. På tirsdag disket Kine i Diesel opp deilig frokost og minivisning av SS13, og igår drakk vi drinker i Karl Johans gate 12 sammen med BikBok + Costume! I hektiske perioder er det fantastisk godt å kunne senke skuldrene å gjøre det jeg liker (nesten) aller best - forelske meg i klær.

Diesel's vårkolleksjon er en favoritt, og jeg gleder meg til late jeansdager, blomsterprint, håndlaget makrame, og tøff army! Dette vil jeg kombinere med en stor crush fra BikBok + Costume-kolleksjonen, nemlig skinnshortsen - og helst de sorte pumps'ene på toppen av det hele. AHHH...

photo's: intodust/celine

 

THE DAY WHEN NEW STORES OPENED!

Som jeg sa for noen innlegg siden var 1.november en dag for butikkåpninger. Dagen ble slik: Først klarte jeg å kræsje med bilen min. Jeg kjørte inn i en annen bakfra. Ding, ding. Ikke spør meg om hvordan jeg klarte det en gang. Heldigvis ble det ingen store skader, og heldigvis var herremannen bak rattet i den andre bilen svært hyggelig, og han ønsket meg både god helg og sa ting som "det kan skje den beste" når vi fylte ut sånt et skademeldingsskjema. Så, ja, det var den starten på dagen. Hvis du ser en liten, hvit Fiat 500 med skiltet i frontruta, så vink. Det er meg. Til jeg (les: min far) rekker å fikse det.

Uansett, bulking eller ei, the show must go on, som de sier. Plukket opp Vik og satt kursen mot Sandvika Storsenter med blomster og kamera. Butikkåpning for en av kundene våre- Olivia's Verden. Og hvilken jobb de har gjort! Butikken så dritfresh ut, og jeg hamstret Voluspa-lys som om det ikke skulle vært en morgendag. Hei, vinter. Jeg er herved klar. Etter en kort pit stop i heimen for å gi et kyss til Han Fine, dro jeg videre til Sjølyst for å være med på åpningen av DAY-butikken og STYLEmag's lansering av utgave nr.2! Flotte Jeanette fra DAY så smashing ut, det var stappfullt av folk, og Vik og jeg koste oss med STYLEmag, makroner og hyggelige folk.

Etter vel en time slang jeg meg i bilen med skiltet i frontruta igjen. Hjemme ventet Han Fine sammen med fine venner, vin og poker. Perfekt avslutning på dagen!

 

photo's: celine/intodust

IN SHOE HEAVEN, AGAIN

Her sitter jeg. Med tidenes reisefeber. Imorgen bærer turen til Tokyo med NN.07. Jeg skal også blogge for Elle mens jeg er borte, så stay tuned! Ja. Så nå sitter jeg her. Med ferdig pakket koffert og venter på at klokka skal bli imorgen.

Over til noe annet. David Andersen har jo designet en kolleksjon for Bianco, og det krever feiring! Ikveld har vi derfor tilbragt en FANTASTISK kveld sammen med ThisIs PR, David Andersen, Bianco og fine bloggere på Resturant Eik. 3-retters middag, hyggelige samtaler og nye bekjentskaper er akkurat det intodust elsker! Og sko, selvfølgelig. SKO i Caps Lock. Kolleksjonen er sort og totalt amazing. Jeg har funnet meg altfor mange favoritter og gleder meg til skoene kommer i butikk den 1.november. Vi snakker en saling blanding av ponnipels, skinn, transparente cuts, ankelboots, killer-heals, klassiske pumps og blonder. Vi snakker kombinasjonsmuligheter ut av en annen verden, og vi snakker behagelig passform og snille priser. Goddamn.

Tusen takk til de flotteste jentene i ThisIs PR, Bianco og David Andersen for en himmelsk kveld i deres selskap!

Nå legger jeg meg. Tomorrow: Tokyo! :)

photo's: intodust

I'M ENTERING THE LINE

Jeg stiller meg herved i kø. Dette er, etter min smak, det beste samarbeidet H&M har gjort med en designer noensinne. Maison Martin Margiela kicker ass med sitt androgyne uttrykk. Det treffer meg midt i hjertet. Sånn skikkelig. Sees i køen den 15.november, da.

SHOES FOR LUNCH: EUROSKO + DNA = SS13

Finfint selskap midt på dagen. Wow. To passions samlet i en amazing leilighet på Grünerløkka - sko og deilig mat (og sjokoladetrøfler og kaffe). Eurosko og DNA viste highlights fra sine kommende vårkolleksjoner, og intodust var ivrig på plass med kamera og godt humør. Herlige Katrine fra ThisIs PR møter oss smilende i døren, og det er alltid like hyggelig.

Så. Her er altså våren i sko. Det er mye pumps. Både i pasteller, neon og klassiske farger. Den sorte pump'en dør aldri, heldigvis. I tillegg hentes inspirasjon både fra ville westen og orientalske aner, i form av boots og loafers. Eurosko kjører på med flere statementsko enn de pleier, og det gjør absolutt ingenting. DNA er tro til sitt konsept med fashion som anker. Du skal altså uttrykke deg gjennom fottøy til våren. Kolleksjonene er brede og anvennelige. Hælene kommer i høyder tilpasset alle preferanser, og du kan enkelt raske med deg modeller inspirert av både Chloé og Marant - uten at det koster deg middagsmat.

God tirsdag, med andre ord. Det er også ett par som vil befinne seg på fire intodust-føtter etterhvert. Det er skinn-bootsene fra DNA i ekte cowboy-stil, det!

photo's: celine/intodust

NN.07, SS13 - SHADES OF BLUE!

I september deltok jeg i en konkurranse i regi av NN.07 og Elle, hvor premien er en 6 dagers reise til Tokyo. Etter å ha skrevet en kort tekst om hvorfor jeg ville reise, samt en introduksjon av meg selv, kom telefonen. Jeg vant!! Sjokket var så stort at jeg garantert ikke hørtes happy ut på telefonen. Jeg visste rett og slett ikke hva jeg skulle si. Det er bare for stort. Jeg er nemlig en av dem som ikke vinner noe, med mindre jeg selv putter på penger mot at et sånt plastikkegg detter ut av en maskin. Overveldet og uten ord fikk jeg stotret frem et: Shit, du kødder. Herregud, nå ble jeg glad! Så, mot slutten av måneden bærer altså ferden til det jeg er sikker på vil bli tidenes beste tur, sammen med en svenske, en danske og PR-sjefen til NN.07.

Som en forsmak tok jeg idag turen innom NN.07-universet, da de viste sin SS13-kolleksjon. Denne høsten er, som du kanskje har fått med deg, inspirert av Tokyo. Til våren tar det danske merke oss med til Buenos Aires, og blått er fargen som dominerer. Personlig synes jeg dette er den sterkeste kolleksjonen NN.07 noensinne har vist. Hakket med feminint, enda bedre kvaliteter, såvel som klassiske NN.07-snitt. Prikker står høyt i kurs, skaper kontraster og setter et corky preg på plaggene. Spennet av blåfargene harmonerer med hverandre, og gir oss en følelse av frisk bris og stekende, crispy sol. Snittene er sporty, men brekkes opp med sarte kvaliteter og en delikat lin. Det er mye see-trough mikset med røffere bomull. Detaljene er subtile, og plaggene blir finere etterhvert som de blir brukt. Merket har også med seg noen svært behagelige college-items til våren som jeg garantert kommer til å bo i.

Høsten har såvidt begynt, men shit, jeg gleder meg til NN.07-vår allerede! Tusen takk til NN.07 og Gambit for en fantastisk ettermiddag. En spesiell takk rettes også verdens fineste Marie (sales rep. for NN.07, Norge) for å gidde å knipse bilder av meg mens jeg later som jeg ser på klær for at det skal se naturlig ut. Oh, life as a blogger... Fikk også med meg nytt hus til iPhonen min! Vil du også ha, så finnes de bl.a. på Høyer.

 

photo's: celine/intodust

 

#KONGENDIN

Oktober. To månder til vi stresser rundt på jakt etter julegaver til folk som allerede har alt de trenger. Takk, Gud for gaver som funker til de som, ja, nettopp, har alt. Førsteopplaget er allerede utsolgt, opplag nummer to er på vei ut i hyllene. Hemmeligheten er ute, etter vel to år som Kongen Din på Twitter. Igår fant lanseringsfesten sted hos Cappelen Damm. Hockeypulver, fanfaremusikk, buttons, sjokolade, og Kongen Din i bokform. Det som startet som tilfeldige og relativt grove tweets undertegnet Harald Rex, ble formet og utviklet til en karakter som plutselig konkurrerte med statsministeren om twitterfølgere. Passe tullete, litt skrullete og fanatisk opptatt av Hockeypulver og nostalgiske trivialiteter fant Odd-Magnus veien inn til den norske folkesjela.

Cappelen Damm kicket på ideen, og gjennom en intensiv jakt etter den perfekte illustratør ble Sindre Goksøyr med på laget. Utgivelsen var et faktum, og pryder nå hyllene i bokhandlere over hele landet. Språket er enkelt, tegningene inspirert av faren til Albert Aaberg, og etter å ha lest boka sitter jeg igjen med et håp om at Kong Harald innerst inne karakteren i Kongen Din. For selvom Twitterprofilen, og boken, er bygget på humor, fylles hver eneste side av hjertesmeltende referanser som hyller fantasi og barnslighet. Illustrasjonene hever allerede velskrevne tekster, og binder det hele sammen.

Lurer du på hva årets julegave blir? Det gjør ikke jeg. Uten tvil - det er Kongen Din som kommer til å ligge under norske juletrær i år. Kast deg på hypen, du også.

Ps: Skal hilse fra Harald Rex å si at Hockeypulver bør spises med kløkt, og aldri, aldri, aldri sniffes. Det svir.

photo's: celine/intodust

MAGAZINES

Åh. Jeg har en ting for danske motemagasiner. Sverger til Cover og Eurowoman. I tillegg har jeg en kjærlighet for svenske Styleby. For å si det enkelt, jeg digger å drømme meg bort i magasiner som utlukkende gir meg en god dose fashion. Nå har Norge fått en etterlengtet medsøster, og etter å ha bladd raskt gjennom STYLEmag er jeg frelst. Side på side med inspirasjon, fokus på godt tekstarbeid og originale editorials. Spesielt godt liker jeg det internasjonale preget på magasinet - at det finnes et andre å skrive om enn Tone og Jenny. No offence to noen av dem, er bare litt lei av å lese den samme artikkelen om dem begge, hver gang en av dem setter føttene utenfor sin egen dør. Så all cred til min navnesøster Celine i STYLEmag, og resten av redaksjonen, for å ha satt et nytt stjerneskudd på den norske motehimmelen!

THE PERFECT ASS JUST GOT BETTER - SUPER FLEX

Når Never Denim og ThisIs PR inviterer til frokost er det umulig å si nei. Anledningen for dagens morgentreff var perfekte rumper. Rettere sagt - Never Denim's nyeste jeanssatsning - Super Flex.

Den superstretchy nykommeren er en videreføring av forrige sesongs favorittmodell KICK. Denne gangen er det materialet som er i hovedfokus, og ekstrem elastisitet uten at jeansen ligner på en tights er altså stikkordet. Super Flex kommer i alle passformer og ulike vasker. For å styrke lovordet om bevegeligheten i jeansen har merket latt noe så vakkert som ballett illustrere dette. Navnesøster og ballerina Celine demonstrerte og viste trinn som fikk kaffen til å sette seg fast i halsen.

Etter en presentasjon fra Never Denim var det duket for prøving. Og her er den virkelige gladnyheten: Den føles virkelig som en myk tights, men ser ut som en fullverdig jeans. Cred til Never Denim for komfort og bra design! Fikk også en Super Flex favoritt med meg hjem - hvilken får dere se veldig snart.

Konklusjon: Dette er en must-have for alle som har savnet tidenes mest komfortable jeans. Prisene er snille, og valgene mange. Ingen grunn til å la denne passere. Også har de brukt den vakreste formen for dans i kampanjemateriellet. La oss ikke glemme det. Jeans, ballett, kaffe, deilig frokost og fine mennesker. Blir ikke bedre enn det.

photo's: celine/intodust

 

A TASTE OF RAW

Jeg har alltid vært glad i god mat. Til tider, kanskje litt for glad i god mat (fail to say, men let's face it...). Igår ble den første norskproduserte boken om Raw Food lansert i regi av Funky Fresh Foods. Den fantastiske fotografen Lisa Westgaard sto for bildene til den, og i den forbindelse var jeg på lanseringsfesten og fikk mitt første Raw Food-måltid.

Personlig har jeg alltid tenkt at en umulig kan bli ordentlig mett av å spise halvkaldt gress. Jeg har tenkt at Raw Food er en fancy middag for kaniner, og at det aldri kan smake like godt som f.eks Taco. Der tok jeg feil. Lanseringen fant sted på Elsker, og brett på brett med rå fingermat lå delikat rundt om i lokalet. Oppskriftene er enkle, sjokoladekaken HELT amazing (hallo, du kan spise så mye du vil av den uten å bli feit). Jeg anbefaler alle å gi det et forsøk- om enn ikke for å bli 100% raw, er boken stappfull av superdeilige oppskrifter du kan kombinere med kokte ting. Hvis du vil bli med på hypen er boken å få kjøpt i utvalgte helsekostbutikker under navnet RAW.

Igår lærte jeg altså mye nytt om meg selv. Jeg er skap-Missoni-fan, og skjønner at jeg har tatt feil av konseptet Raw Food. Jeg har innsett at det ikke er noe galt i å prøve noe nytt, men at Celine alltid vil være Celine. Jeg kommer aldri til å ikle meg Missoni fra topp til tå, eller leve kun på Raw Food. Jeg er heller jenta som mikser et Missonimønstret skjørt med en oversized, grå hettegenser, og later som jeg er supersunn ved å servere Raw Food til en medium stekt biff.

That's just me.

photo's: celine for tinagent

 

ALL THE WAY FROM MISSONI TO LINDEX

Alle er litt sure tidlig om morgenen. Det er det ikke noe vits å legge skjul på. La oss bare være enige om det. Men, når en starter dagen hos This Is PR  finnes det ikke noe å klage på. Anledningen var samarbeidet mellom Missoni & Lindex. Kolleksjonen er bred og i velkjent design. Missoni har ikke glemt hvor de kommer fra, og hva mengden higer etter. Samarbeidet med highstreet-kjeden Lindex gjør de ellers stive prisene svært vennlige. Vi snakker at en ullkåpe (som btw er freakin' amazing) til 1299,-! I tillegg går 10 prosent av Lindex Missoni-kolleksjonens totale salgsinntekter direkte til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjonen og kampen mot brystkreft.

Jeg er i utgangspunktet ikke en utpreget Missoni-fan, men falt pladask for såpass mange styles at jeg ikke lenger vet om jeg kan kalle meg moderat fan. Fargene er fulle av optimisme, kvaliteten er bra, frokosten This Is sto for var himmelsk, og jeg gikk derfra med en dritkul minnepinne og et skikkelig happy face! Så takk, Katrine, Hanne og resten av gjengen, for en innmari fin start på dagen.

PS: Lindex Missoni kommer i butikk 25.september. Vær tidlig ute, det blir garantert kø ;)

photo's: celine/intodust

 

hits